www.soL.org.tr
MEB imam hatip odaklı düşünüyor
21 Kasım 2006, Salı

HABER MERKEZİ (Ankara) Milli Eğitim Bakanlığı ve bakanlık yetkilileri katsayı konusunda basına yansıyan tutumlarını sürdürürken, konuyla ilgili görüş bildiren akademisyenler bu yaklaşıma tepki gösteriyor. Akademisyenler Şuraya imam hatip odaklı düşünceleriyle yön vermeye çalışan Milli Eğitim Bakanlığı yetkililerinin, eğitimin gerçek sorunlarının tartışılmasını ve eğitime yön veren düşünceler üretilmesini engellediklerine dikkat çektiler. Bakanlık yetkililerinin eğitim sisteminin yapılandırılmasıyla ilgili önerilere ve tartışmalara engel olduğunu belirten akademisyenler, imam hatiplerin eğitim sistemi önünde ciddi bir engel olduğunu ve bakanlığın imam hatip odaklı düşünmekten kurtulamadığını kaydediyor.

Asıl eğitim süreci tartışılmalı
Genel olarak eğitim sisteminin yeniden yapılandırılması, özel olarak da ilköğretimden ortaöğretime geçiş, yönlendirme ve ortaöğretim süreçlerinin gündeme son derece sınırlı düzeyde gelmesinden şikayet eden akademisyenler, bakanlığın bu konuları da gündeme getirmemeye özen gösterdiğine dikkat çekiyor.

Akademisyenler, konuyla ilgili bilimsel araştırmalarda ve bakanlık tarafından gerçekleştirilen önceki Şura kararlarında da bu görüşler daha önce dile getirilmiş olmasına karşın, bu konuda her türlü tartışma ve düşünce üretiminin engellenmesi doğrultusunda bilinçli bir çaba gösterildiğini ifade ediyor.

Eğitim sistemi bir bütünlük içinde yapılandırılmadı
Tek bir sınavla öğrencilerin okuyacağı programı, hatta ileride yapacağı işi belirlemenin doğru olmadığı belirten akademisyenler, Türkiye'de yükseköğretime öğrenci seçme sisteminin önemli bir sorun olduğuna işaret ediyor. Akademisyenler, ilk ve ortaöğretimin bütünlük içinde ele alınarak tanımlanmamış ve yapılandırılmamış olmasının, yükseköğretime öğrenci seçmede yaşanan sıkıntıların önemli nedenleri arasında olduğuna dikkat çekiliyor.

Bakanlık gibi düşünmeyen akademisyenler şurada katsayı tartışmalarının dışında eğitim sisteminin yeniden yapılandırılması gerektiğini savunurken, sorunun katsayılarda değil, özellikle ilköğretimden ortaöğretime geçiş ve ortaöğretim sürecinde düğümlendiğini kaydediyor.

İmam hatibe göre düşünmek olmaz
Akademisyenler, bakanlığın öğrencinin ilgi ve yeteneklerini fark edebileceği yönlendirme çalışmalarına yer vermesi gerektiğinin altını çizerken, yükseköğretime öğrenci seçme sisteminin de bu bağlamda oluşturulması gerektiğini vurguluyor. Bu sistemde gerekli koşulları yerine getiren öğrencilerin alanlarıyla ilgili programlara veya alanlarına yakın programlara geçebilmeleri gerektiği dile getiren akademisyenler, imam hatibe göre düşünüp sistemin herkese açılması durumunda ise bunun mümkün olmayacağına dikkat çekiyor.

 

yazici   mail